W dzisiejszym odcinku kolejna porcja pozornie prostych, ale wymagających ćwiczeń, przygotowanych przez naszych kumpli z Hardy Wyższa Forma, które zrobią z Ciebie prawdziwą maszynę na stoku.

Zasady są proste, nawet najlepszy sprzęt musi być jakoś napędzany. Bez silnej i dynamicznej nogi nie ma mowy o wynikach i jeździe na maxa. Na szczęście masz jeszcze czas o to zadbać, wakacje to idealna pora na trening siły i dynamiki, a najlepsze w tych ćwiczeniach jest to, że możesz je wykonywać wszędzie i nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu.

Pamiętaj, że we wrześniu ruszają wspólne treningi, bo w grupie raźniej i weselej.

 

 

 1. PIONOWY WYSKOK – VERTICAL JUMP

 

Genialnie ćwiczenie, żeby wzmocnić nogi pod względem dynamicznej pracy. Będzie zaangażowany przód nogi, czyli mięśnie czworogłowe uda oraz tył, czyli cała tylna taśma.

Jak wykonać poprawnie vertical jump?

  • stań stopami na szerokość bioder
  • wycofaj biodro do tyły
  • ugnij lekko kolana
  • ręce wycofaj do tyłu i trzymaj je wzdłuż ciała
  • to jest pozycja startowa
  • następnie zrób dynamiczny wymach ramion do góry
  • i w tym samym czasie wyskocz do góry, najwyżej jak się da
  • pamiętaj, że zależy nam na pionowym wyskoku
  • lądujesz w to samo miejsce i kończysz ruch w pozycji startowej (wycofane biodro, lekko ugięte kolana oraz ręce wzdłuż ciała)
  • zrób takich 3 rundy, w każdej po 5-10 wyskoków
  • pomiędzy rundami zrób sobie 60 sekund odpoczynku

 

2. WALL SIT – KRZESEŁKO

 

Wall sit to jest ćwiczenie, które wymaga utrzymania od mięśni nóg statycznego napięcia przez pewien czas. Ćwiczenie pomoże poprawić siłę i wytrzymałość mięśni czworogłowych.

Jak zrobić poprawnie wall sit?

  • stań plecami przy ścianie
  • zejdź do pozycji krzesełka
  • w kończynach dolnych utrzymaj kąty proste na zgięciach
  • ustaw udo równolegle do podłoża, kolana na wysokości biodra
  • kostki ustaw pionowo pod kolanem
  • plecy wbij mocno do ściany
  • ręce niech zwisają po bokach
  • utrzymuj tę pozycję 30-60 sekund i zrób sobie 60 sekund odpoczynku
  • zrób takie 3 rundy

Jeśli jesteś w stanie utrzymać wall sit przez wskazany czas bez problemu, dodaj sobie ciężar na uda w postaci talerza obciążeniowego, hantli bądź zwykłej butelki z wodą.

 

I cyk Synek, wersja dla Dzików przyszłych i obecnych:

 

Łączysz oba  ćwiczenia w jednym treningu. Zrób najpierw 30 sekund krzesełka i od razu po tym zacznij wykonywać wyskoki do góry w ilości 6. Zrób takich 3-5 rund i pomiędzy rundami zrób tak z 90-120 sekund przerwy. Enjoy.

NARTOMANIAK.PL

Hardy Wyższa Forma

SKI24.pl